The constitution as a gateway to health and education for persons with disabilities
DOI:
https://doi.org/10.64894/cg6c7n49Keywords:
disability, violation, inclusion, educationAbstract
Focusing on the link between the right to education and health, this work aims to highlight situations that demonstrate the violation of the rights of persons with disabilities, despite the fact that in our country these rights are enshrined in domestic legislation and in international human rights treaties with constitutional status to which Argentina has adhered.
Downloads
References
Dávila Balsera, P., Naya Garmendia, L. M., & Lauzurika Arrondo, A. (2010). Las personas con discapacidad, el derecho a la educación y la Convención sobre los Derechos del Niño en América Latina. Revista Latinoamericana de Educación Inclusiva, 4(2). https://www.rinace.net/rlei/numeros/vol4-num2/art5_htm.html
Palacios, A., & Bariffi, F. (2007). La discapacidad como una cuestión de derechos humanos: Una aproximación a la Convención Internacional sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad.
González Martín, N. (2008). Convención de Naciones Unidas sobre los Derechos de las Personas con Discapacidad. Anuario Mexicano de Derecho Internacional, (8). http://www.scielo.org.mx/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1870-46542008000100014&lng=es&tlng=es
Ramos Pozón, S. (2017). Una visión más realista de la Convención sobre los derechos de las personas con discapacidad. Acta Bioethica, 23(1). https://dx.doi.org/10.4067/S1726-569X2017000100119
Ventura Martínez, M. (2022). La escucha a niños, niñas y adolescentes en el derecho administrativo. Revista de la Escuela Judicial, (3). https://revista.cmagistraturabsas.gob.ar/escuelajudicial/issue/view/3
Downloads
Published
Issue
Section
Categories
License
Copyright (c) 2024 Yanina Vanesa Paul (Autor/a)

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.



